Toppa formen i Juni!

I Juni är det många som vill toppa formen inför semestern och det finns fortfarande tid för de som vill känna sig mer bekväm med lite mindre kläder på kroppen. Jag brukar sällan förespråka quickfix varianter utan fokuserar hellre på en hållbar livstil med mina klienter. Under Juni kommer jag därför ge er en start att bygga vidare på under ledordet ”Get Helthy in June”. Skriv gärna i kommentarsfältet. Ju fler som vill vara med och peppa och tipsa varandra desto bättre! Tagga gärna #gethelthyinjune så hinntar ni varandra. 

I Juni är det många som vill toppa formen inför semestern och det finns fortfarande tid för de som vill känna sig mer bekväm med lite mindre kläder på kroppen. Jag brukar sällan förespråka quickfix varianter utan fokuserar hellre på en hållbar livstil med mina klienter. Under Juni kommer jag därför ge er en start att bygga vidare på under ledordet ”Get Helthy in June”. Skriv gärna i kommentarsfältet. Ju fler som vill vara med och peppa och tipsa varandra desto bättre! Tagga gärna #gethelthyinjune så hinntar ni varandra. 

Get Helthy in June

1 Juni – Start up! 

– Skriver målsättningsplan, se inlägg längre ner i bloggen

– Planerar veckans måltider och mellanmål (tips kommer så klart i bloggen). Hur ska du få detta att fungera i din vardag? 

– Tar dina mått, vikt och foto 

v. 23

– Drick mer vatten

– Sockerfri

– Undvik: halvfabrikat, E ämnen, salt, vetemjöl, gluten och alkohol

– Ät mer: Naturliga råvaror, grönsaker, bra proteiner och fetter

v. 24 – Mätning

v. 25 – Cheat day, en dag förslagsvis på midsommar då allt är okej. Däremot ska alla val vara medvetna. För mig är det skillnad att frossa och njuta.

v.26 – Full fokus frammåt, målet är i sikte!

30 Juni – Check point!

– Gämför och reflektera över dina resultat med hjälp av målsättningsplan och resultat

– Gör en ny målsättningsplan för semesterperioden. Här ändras dina förutsättningar och prioriteringar endel. Du kanske vill försöka hålla vissa vanor du skaffat dig och släppa efter på andra under den här perioden. Träningsmässigt är det en perfekt period att fokusera mer på löpning och lättare träning med kroppsvikt.

sites/default/files/tumblr_n6axzfxDJf1rg58bpo1_500.jpg

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras